رنگین کمان دلتان را در عید، مهمان چارقد باشید

اینکه بتوانی روزهای عید، سفره‌ات را با غذاهای ساده، رنگی‌تر کنی خیلی خوب است؛ هم اشتهای مهمان‌هایت باز می‌شود و هم کدبانویی خودت را بیشتر نشان می‌دهی. من اهل تنوع هستم و خسته شده بودم از اینکه همه ژله‌ها را یک جور درست کنم. همیشه یا ژله‌ی دو رنگ بود یا ژله‌ی آکواریومی یا ژله‌ی طالبی. این وسط یک دفعه با یک مدل ژله جدید آشنا شدم. این شما و این هم ژله‌ی رنگین‌کمان.

خب. دست به کار بشوید و هفت رنگ ژله را بیاورید. بستنی ساده فراموش نشود. از اولین رنگ ژله شروع می‌کنم. هر بسته‌ی ژله را به سه قسمت تقسیم می‌کنیم. دو سوم را در یک لیوان بریزید و یک سوم باقی‌مانده‌ را توی یک لیوان دیگر. حالا توی لیوان اول که پودر ژله‌ بیشتری دارد، یک سوم آب‌جوش می‌ریزیم و خالی می‌کنیم توی قالبی که از قبل چربش کرده‌ایم.

یادتان باشد که اگر از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنید، قبل از اینکه ژله را داخلش بریزید، حتما زیر آن یک بشقاب بگذارید تا تکان نخورد. حالا قسمت دوم ژله را با یک سوم لیوان آب‌جوش می‌‌گذاریم تا خنک بشود. نصف لیوان بستنی که با دمای محیط یکی شده را روی ژله کمتر که خنک شده می‌ریزیم و حسابی هم می‌زنیم و روی لایه اول که حالت گرفته اضافه می‌کنیم تا لایه‌ی دوم هم بتواند حالت بگیرد. ژله‌ی دوم را مثل ژله‌ی اول آماده کنید و بگذارید خنک بشود. لایه‌ها را همین‌طور ادامه می‌دهیم تا قالب پر بشود.

برای بیرون آوردن ژله از قالب، دور تا دور آن را با نوک چاقو از قالب جدا کنید. حتی می‌توانید قالب را توی آب گرم بگذارید. به علاوه می‌توانید با سشوار کمک کنید که قالب از ژله جدا بشود که البته این مرحله سخت‌ترین قسمت کار است. ژله‌ی رنگین‌کمان شما آماده است. به همین راحتی و به همین خوشمزگی. نوش جان.